Comunicat de La Casa dels Estranys en motiu dels actes reivindicatius de rebuig a la sentència del procés programats per aquest cap de setmana

Tot i que ni les jornades ‘VilaJuga’ ni l’Associació Juvenil ‘La Casa dels Estanys’, qui les organitza, son espais polítics o polititzats, no podem ser aliens als fets ocorreguts durant aquests anys de persecució i repressió per part de l’Estat de les persones que defensen la independència de Catalunya.
Considerem que tothom té dret a pensar com vulgui, i fer les accions polítiques i reivindicatives necessàries per aconseguir-ho, sempre dins del marc dels drets humans, i això no hauria de ser un fet delictiu en un Estat que es consideri democràtic. És per això que ens posicionem frontalment en contra de la repressió i els empresonaments dels líders polítics i socials, i ens mostrem indignades i indignats davant de les penes que se’ls han imposat.

Dit això, comuniquem que si no hi ha cap imprevist, les jornades ‘VilaJuga’ seguiran en marxa aquest cap de setmana, sempre tenint en ment que ens solidaritzem amb tothom que participarà de les manifestacions i reivindicacions d’aquests dies, ja que considerem que defensen la democràcia, la pluralitat, el diàleg i el dret a l’autodeterminació dels pobles.

Entenem que potser aquest any les ‘VilaJuga’ no tindran l’afluència de persones d’anys anteriors, però hem de ser conscients que davant la dimensió organitzativa que comporten, difícilment podrien ser ajornades.

Aquest cap de setmana serem a les VilaJuga, però d’esperit serem al costat de totes aquelles i tots aquells que reclamen una societat més justa, més plural i més democràtica.

La Casa dels Estranys, 18 d’octubre del 2019